Tietosuoja-asetus ja asiakasrekisteri

Tietosuoja-asetus ja 4H-yrittäjän asiakasrekisteri

 

Pe 25.5. tulee voimaan EU:n asettama tietosuoja-asetus, joka vaikuttaa myös 4H-yrittäjiin. 4H-yrittäjän on huomioitava tietosuoja-asetus ja noudatettava tietosuojaperiaatteita, jotka tuolta linkin takaa voit lukaista.

Tietosuoja-asetuksen tarkoituksena on, että ihmiset voivat hallita henkilötietojaan paremmin; hallita sitä, mitä tietoja annetaan/kerätään, saada halutessaan tietoonsa mitä tietoja heistä on kerätty ja toisaalta myös niin pyydettäessä saatava poistettua kaikki tietonsa.

Lue lisää 4H:n sivuilta, Tietosuoja-asetus ja 4H-yrittäjän asiakasrekisteri. Linkin takana on myös 4H-yrittäjän tietosuojaselostepohja, joka olisi hyvä täyttää ja olla asiakkaiden saatavilla/antaa tiedoksi asiakkaille. Tietosuojaselosteessa kerrot mm. mitä tietoja keräät, miten ja miksi. Jos tai kun jokin tässä askarruttaa, niin olkaa reippaasti yhteydessä 4H-toimiston väkeen.

 

Tärkeimpänä on siis muistaa;
- Kerää asiakasrekisteriin vain tarpeelliset henkilötiedot
- Käsittele henkilötietoja huolellisesti. Pidä tiedot ajan tasalla.
- Tuhoa henkilötiedot, kun asiakkuus päättyy - tai kun asiakas niin pyytää

 

 

Tietosuoja-asetus ja 4H-yrittäjän asiakasrekisteri