ETÄKERHOKEVÄT 2020

MA 30.3. - LUONTOPARKOUR / TEMPPURATA

 

Luontotemppuradan voi tehdä metsässä olevista kepeistä (esteitä), mutta kepit pitää ottaa maasta. Keppiesteiden yli voi hyppiä yli tai ali. Myös kivien ja kantojen yli voi ja kiveltä kivelle hyppiä, mutta pitää olla varovainen.

Halutessasi voit ottaa aikaa ja koittaa parantaa aikatulosta. Voit ottaa myös perheenjäseniä mukaan kisaan. Kuka on nopein?

POHDINTA: Mistä muista asioista voi tehdä esteitä? Kerro oma vinkkisi! 

hankasalmi(at)4h.fi tai p. 040 678 3577 (wa/txt)

 

 

 

Esimerkki keppiesteestä.
Voi hyppiä kiveltä kivelle.
Kannolta voi hyppiä pituushyppyjä.

- - - -

 

MA 6.4. - ETÄJUOKSUKISAT

 

Harjoittele käymällä lenkillä niin, että ensin hölkkää vähän ja sitten juoksee. Voit ladata esim. Sports trackerin, josta näkee matkan pituuden ja vauhdin. Huom, kysy vanhemmilta lupa lataamiseen. 

 

ETÄJUOKSUKISAT:

Juokse/hölkkää tunti ja laske millä keskinopeudella juoksit sen ja kuinka pitkälle pääsit. Ensi viikolla julkaistaan TOP 3-ajat ja -matkat.

 

Ilmoita paras aikasi ja matkasi 4H-toimistoon, p. 040 678 3577 (txt/wa). 

 

- - - -

 

MA 13.4. - PÄÄSIÄINEN, EI KERHOA

MA 20.4. - KEVÄÄN MERKKIEN TARKKAILU

 

Kävele ja reippaile luonnossa. Etsi viikon aikana mahdollisimman paljon erilaisia kevään merkkejä ja kirjaa ne ylös. Kuka löytää eniten?

 

Kevään merkkejä on mm. leskenlehdet ja pajunkissat sekä erilaiset linnut, kukat ja puiden lehdet. Halutessasi voit ottaa niistä kuviakin ja lähettää ohjaajien iloksi oheisen lomakkeen välityksellä.

 

- - - -

 

MA 27.4. - ULKOPALLOILU

 

Jonglööraus ja jalkapallon pomputtaminen polvilla ja jaloilla.

 

Jonglööraus: katso oheinen ohjevideo

Jalkapallon pomputtaminen polvilla/jaloilla: Voit kokeilla alkuun että saako pomputeltua palloa vaikka 5 kertaa ja sitten voi kokeilla kahdella jalalla sillein, että vuorotellen pomputtaa kerran. Mitä muita pallokikkailuja osaat?

 

Halutessasi voit myös pyörittää hulahulavannetta, jos sellainen löytyy kotoa.

MA 4.5. - LENKKEILY, PUNNERRUS JA VATSALIHAKSET

 

Tämän viikon tehtävä on käydä alkuun pienellä lenkillä ja sen jälkeen punnertaa 10 kertaa, sitten tehdä 10 vatsalihasta ja sen jälkeen venytellä. 

 

Miten monta punnerrusta ja vatsalihasliikettä pystyt tekemään putkeen? 

 

- - - -

 

MA 11.5. - TARKKUUSHEITTO

 

Askarrelkaa maali taulu esim.pahvista koko 50x50cm ja yritetään osua siihen 15m päästä nyt kun on lunta voi heittää lumipalloilla tai jollain muulla pallolla. 

 

Voit myös kokeilla mikä on pisin matka, josta osut maalitauluun. Mittaa ja ilmoita se meille oheisen palautuslomakkeen kautta tai whatsapilla, p. 040 678 3577. 

 

- - - -

 

MA 18.5. - COOPER-TESTI

 

Hei, tänään kirkonkylän Liikuntaetäkerhossa tehtävänä on alkuun lämmitellä hölkkäämällä ja sen jälkeen kokeilla juosta coopperin testi eli 12 minuuttia aikaa juosta niin pitkälle kuin ehtii. Kuinka pitkälle pääsit? Kotisivuillamme julkaistaan myöhemmin esimerkkitaulukko, josta näkee, millaisen tuloksen on saanut ikään nähden.

- - - -

MA 25.5. -  TEMPPUJA

 

Tänään tehtävänä on harjoitella erilaisia temppuja esim. kärrynpyörä, tasapainotella yhdelläjalalla puoli minuuttia ja takaperin kuperkeikka. 

Voit kokeilla myös pestä hampaat samalla kun seisot yhdellä jalalla. 

 

Mitä temppuja teit ja miten meni?  Kerro se meille!